onsdag 30 mars 2011

Har fortsatt att röja lite i prediksalen. Körde ett lass till tippen i morse också. Snickaren kom på besök och vi diskuterade hur golvet för värmeslingorna bör läggas och hur uthusutbygget skulle kunna bli. Han gav mig några nya infallsvinklar som jag ska ta i beaktande.

Igår kväll offentliggjorde jag och "L" att vi har ett förhållande. Offentliggörandet gjordes på Facebook som sig bör. Vi ändrade helt enkelt våra statusar från "Singel" till "Har ett förhållande med...". Det visade sig dock att detta redan var offentligt, att döma av de kommentaren jag fick. Kristinehamn är en liten stad som sagt. Vi har ju visat oss ihop på Coop två gånger och det räcker för att ett rykte om ett förhållande ska komma igång. Det kändes lite stort att gå ut med det officiellt på FB ändå. Jag vill ju visa hela världen att "L" är min kvinna och att jag är hennes egen man.

Felix och jag var hos hans kusin Victor och byggde Lego ikväll igen. Felix har svårt att komma in i sommartidsrytmen nu en tid och somnar ganska sent men nu ligger han och snusar i sin lilla säng.

Detta har jag skrivit om en gång förut men det är så vackert att det förtjänar att omnämnas igen. I ett TV-inslag intervjuade man folk på stan och ställde frågan: -Vilket är det vackraste ljudet du vet? Någon svarade fågelsång på våren men en man svarade: -Ljudet av mina barn när de sover. Och jag håller med om det: -Det snusande ljudet från älskade lilla Felix när han somnat och sorterar dagens intryck och återhämtar sig inför morgondagens nya upptäckter och upplevelser.

Nu ska jag också lägga mig och sortera denna dag och samla krafter inför morgondagens fortsatta upptäckter av min underbara lilla "L".

7 kommentarer:

Lars G sa...

Hoppas att du och Carolina får ett bra liv tillsammans!

Eddie sa...

Tack Lars G!

Miss Gillette sa...

Grattis gullungar! :-)

marita sa...

Sköna du!Så kul och se allt fint du skriver om Lina.
Önskar er ett bra liv.




Kram
Marita

Eddie sa...

Tack Miss Gillette och Marita!

NAGS sa...

Grattis - till er båda! Hoppas jag hinner titta förbi på hemvägen från Sunne om två veckor.

/A

Eddie sa...

Välkommen NAGS! Har du mitt telefonnummer?