fredag 18 mars 2011

Veckan är slut och en helg är i stundande. Denna helg ska jag försöka samla krafter till att tömma så mycket som möjligt i min gamla lägenhet. Alla mina cd-skivor står kvar och en del pärmar. Flera av köksskåpen innehåller porslin och det står diverse saker överallt. När jag öppnar en skåpdörr i köket och inser att det står saker kvar tänker jag: -Neeeej! Men nu ska porslinet packas och fraktas hit.
Många bokhyllor står kvar och ett par gigantiska högtalare. Usch vad jobbigt men datumet för den nya ägarens tillträde närmar sig med stora steg.

Den nya köparen är en listig kvinna som jag började tycka om redan vid hennes första bud. Hon satte lite listig press på både mig och en annan intressent i och med sitt bud. Eftersom Kristinehamn är en liten stad så visste jag vem hon var. Jag blev tvungen att bemöta hennes bud och våndades en del och när mitt svar meddelats henne, via mäklaren, kom hon med en ny listighet. Jag skrattade och tyckte om hennes sätt. Hon var så framåt och, kanske lite okvinnligt modig. Det kanske kan tyckas gammalmodigt att tycka att någon är okvinnligt modig men det här var något jag inte upplevt tidigare på detta påtagliga sätt. Jag var road av situationen och tänkte att detta var en klok kvinna som visste vad hon ville. Det slutade med att jag sa ja till hennes bud.
Det är denna underbara kvinna som nu kommit att kallas "pirrkvinnan" i min blogg. Jag gjorde en ekonomisk förlust på lägenheten men vann så otroligt mycket annat. Pengar är ingenting i det sammanhanget.

Jag har precis stekt kvällens hamburgare till Felix. Han ska ha hamburgare som jag sedan strimlar när de kallnat och lägger på en Hönökaka.
På detta appliceras majonäs och Aromat. Till detta vill han ha "Orangina". Orangina är en kolsyrad apelsindryck som innehåller fruktkött. Den finns att köpa på PET-flaska på COOP.
Här hugger han in. Han kanske också vill ha en chokladbit efteråt, vem vet?

När jag nu skulle kyla ner och frysa in resten av hamburgarna kom jag på en sak. När jag köpte min lägenhet i februari 2008 behövde jag köpa Gladpack. Jag ville ha en särskild sort som endast tillhandahålles när det är "marknad" i staden. Det är två marknader per år i Kristinehamn, en på våren och en i oktober. Men i februari 2008 insåg jag att mitt Gladpackbehov var stort och jag kunde inte invänta vårmarknaden. Jag var alltså tvungen att tillgodose detta behov och köpte en 60 metersrulle på Maxi. När det sedan blev vårmarknad köpte jag givetvis en 100 metersrulle där. Den ligger fortfarande oöppnad bredvid 60 metersrullen. Jag gör tydligen inte över med så mycket Gladpack i mitt lilla hushåll.

Inga kommentarer: