onsdag 9 mars 2011

Två dagar i rad har larmet löst ut i kapellet. Då ringer man från SOS-alarm och kollar lösenord med mig för att verifiera ärlig kontakt. Larmet har löst ut i "vardagsrummet" sägs det och det är i själva verket prediksalen som då avses. I prediksalen sitter en rörelsedetektor och det är katterna som löst ut larmet. Det går inte i dagsläget att ta sig till prediksalen utan att passera en annan sensor om man inte slår sönder en ruta och klättrar in ca 3 meter över marknivån. Anledningen till att det sitter en sensor där är att jag ska ha in en altandörr där sedan.
Larmet har gått precis när jag kommit till jobbet. Katterna har alltså levt om i prediksalen ca 20 minuter efter jag larmat på. Undrar vad de har för sig då? Ikväll ringde de från larmföretaget och sa att de gjort en fjärrinställning av mina sensorer så de ska "tåla" lite mer innan de larmar. Jag hade angett vid installationen att husdjur fanns. När larmet går, skickas även bilder direkt till larmcentralen och man "hade sett en katt i fönstret" på bilderna. Om inte det slutar larma kommer en montör från larmföretaget och placerar sensorn på ett annat ställe i prediksalen för att framgent undvika dessa falsklarm.

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med larmföretagets hantering och ansträngningar för att larmlösningen ska vara optimal för mig. Företaget heter Sector och kan rekommenderas.

Idag har jag kompletteringsköpt en regel till bjälklaget men ikväll blir det inget snickeri. Ikväll är Felixen-Fix här igen. Han sitter nu och spelar Lego-Harry Potter på sitt TV-spel.

Jag har också fått en leverans av blomfröer från ett webbföretag som tillhandahåller sådana. Det verkar vara dags att redan nu så paprika (Pusztagold), tomat (Gold Nugget) och Blomman för dagen. Det kommer också så att ske vilken dag som helst.

Nu dröjer det ett par dagar innan jag får träffa "pirrkvinnan" igen. Namnet "pirrkvinnan" tycker jag egentligen inte om. Det tillkom som en nödlösning här i bloggen. En vacker dag ska jag nämna henne vid sitt rätta namn men det känns lite för tidigt för oss båda ännu. Det är lite vågat av henne att intressera sig för en man som har en blogg och vars liv ligger som en öppen bok på Internet. Vi har diskuterat detta men hon har aldrig haft för avsikt att censurera det jag skriver.
När jag nu är så här lycklig och nöjd måste jag ändå berätta att denna fantastiska kvinna förgyller mitt liv så till den milda grad. Därför har hon fått en smeknamn här för att kunna omnämnas på något sätt.

Inga kommentarer: