tisdag 6 oktober 2020

Duvan

Imorse startade inte min jobbdator. Den visade ett felmeddelande som IT-supporten översatte till att hårddisken troligen kraschat. Jag som skulle ha ett möte i Teams om 45 minuter. Jag lyckades ändå hålla mötet via telefon. Sedan fick jag en lånedator levererad av en kollega på kvällen så imorgon är jag igång igen som vanligt.


Idag fick jag en bok jag beställt. Tyvärr fick jag krångla ner till Nordahls för att hämta den trots att paketet var så litet att det med lätthet gått ner i en dörrbrevlåda i en lägenhet.
"Duvan" av Patrick Süskind. Min kompis Dag hade pratat om den så jag beställde den.
Jag slog upp den för att läsa de inledande raderna som jag brukar för att få en liten känsla för boken. Inledningen slog an på mig direkt. Den verkade ju handla om mig själv. 

Jag får helt enkelt sticka emellan med denna nu innan jag fortsätter med min Kafka. Den är så tunn och det är ganska stor text så jag tror jag klipper den på en kväll, möjligen två.

Inga kommentarer: