söndag 11 oktober 2020

Söndag

Regn i mängder och dystert ute. Jag åt entrecote med bea till frukost.

Jättegott med rösti till. En stadig söndagsfrukost som omedelbart ledde till en reträtt till sängen igen för att i smattret av regn på rutan lägga mig ovanpå sängen och läsa. Tveksamt om en entrecote kan bli godare.

Jag fortsätter att läsa "Prag. Den magiska staden" men den är ganska tung. Många hänvisningar till historiska händelser och personer som är okända för mig. Det är väl iofs intressant men boken är nästan 25 år gammal så jag tänker ofta att platser som omnämns kanske ser annorlunda ut idag. Ingen av historierna har hittills heller lockat mig till att utforska omnämnda platser. Inte hittills men jag gör ett nytt försök nu. Det blir ingen annan aktivitet än läsning en dag som denna när allt är blött och grått.

Inga kommentarer: