söndag 24 juli 2016

Lat söndag igen

Idag kom jag aldrig igång riktigt. Jag gick och tänkte lite på baksidan och mätte på uthuset för att se vad jag behöver för virke härnäst. Jag tyckte det var svårt att få till det mellan dörrar och fönster så jag gick in igen och slappade lite.

Kurt hörde av sig och ville till storloppis i Karlstad så vi åkte dit. Det fanns inget jag föll pladask för så inköpen fick vara. Vi åkte till Bergvik och åt thaibuffé innan vi åkte hemåt. Det blev ett stopp på Jula i Välsviken också och jag köpte två belysningsarmaturer till vedskjulen.

När jag kom hem förstod jag plötsligt hur jag skulle göra mellan dörrar och fönster på uthuset. Jag skrev upp vad jag behöver för virke men hämtar det en annan dag. Imorgon är det kontorsarbete igen så virket ligger bättre där det ligger än hemma vid kapellet. Jag ska hämta ett lass fyrtumsbrädor nästa gång bl a och börja sätta lock på baksidan.

Trots att det är en underbar sommarkväll blir det tv-soffan och ligga och flämta under takfläktarna.

Inga kommentarer: