fredag 1 juli 2016

The man of too much

"The man of too much" var det en gång en kvinna som kallade mig och det är väl antagligen det här det handlar om bland annat. Jag brinner för saker en tid. En del av mina "brinningar" består och andra inte.

Just nu brinner jag för: Snickring av uthus, Hoyor, Pragresa med Felix och lite trädgårdsplanering.
Det börjar bli hysteriskt med krukväxter härinne i prediksalen.

62 Hoyor har jag nu och det verkar inte ge sig.

Ikväll har jag, i dagsljus, granskat alla nyförvärvade noggrant med avseende på ullöss och inte funnit ett enda angrepp. Det trodde jag ju igår. Att flera av de jag hämtade var besudlade, men icke... Nåväl, de får stå i karantän ändå ett tag.

Jag tog några översiktsbilder på Hoyorna ikväll.
Samlingen.

Det är liksom två avdelningar härinne nu. En där de etablerade står och en annan där karantänen får vara.
De etablerade.
Karantänen.

Helt hysteriskt.

2 kommentarer:

SvenS sa...

"If it's worth doing, it's worth overdoing"
Ayn Rand

Eddie sa...

Ett citat helt i min smak!