onsdag 19 oktober 2022

En röd, en grön...

Jag håller på att förbereda skivor för att måla på. I går påbörjade jag en röd. Eftersom jag inte kunde somna gick jag upp i natt och drog på ett lager till. 


I morse var den torr och jag var nöjd med den så efter två lager. Sedan påbörjade jag en grön. Jag ska göra en gul och en blå också sedan. 


Den gröna nöjde jag mig med efter två strykningar. 


Och påbörjade en gul. 

Och en blå. Då har jag gjort en av varje snart. Efter det ska jag fylla de olika bakgrunderna med spännande förgrunder.

Idag på Maxi upptäckte jag en ganska ny hylla. 


Jag har sett den i ögonvrån den senaste tiden men nu granskade jag innehållet mera noggrant. Mycket spännande och jag fick feeling och köpte en massa olika saker.


Markfrost idag på morgonen.


På Rusta (tror jag). En felstavning. Insexnyckel heter det...


Den sista bakgrunden blir blå. Också bara en strykning

I dag fick jag flera lila kulörer av akrylfärg som jag beställt från Amazon. Jag har massor av idéer för kommande "verk". Jag låg och tänkte ut nya skapelser i natt när jag inte kunde sova. Det här med att måla är roligt.


De två tuberna till vänster är en blå och en röd och det är de två man ska använda för att få de riktigt djupa lila kulörerna. Det går inte att blanda vilken röd och blå som helst. Jag har provat men det blir oftast brunt. Det är just de här två man ska ha. De två till höger är olika nyanser av färdigblandad lila.

Nu kan det bli en riktig "Deep purple extravaganza" här i kapellet i helgen. Jag har som sagt idéer...

Tog en långpromenad med en väninna på kvällen.

Inga kommentarer: