söndag 16 oktober 2022

Folkbad i Karlstad

Åkte till Karlstad och var på Bergvik strax efter att de öppnat.


Det var så tyst och stilla därinne och det var jätteskönt. Ända tills jag kom till ena hörnet där det är en lekplats. Där blev jag inte länge. 


Jag gick tillbaka till lugnare trakter och satte mig en stund ändå och tittade på de tappra själar som var där.

Innan jag åkte skrev jag ett meddelande till Dag min gamla kollega från länsstyrelsen. Han svarade när jag satt där ock ville gärna träffas på Bergvik. Vi gjorde upp att träffas på IKEA för en tidig lunch. Jag hade med min bok till honom. Han hade också med en bok till mig. "Klätterbaronen". 


Den har jag aldrig hört talas om men storyn verkar underbar. Den handlar om en ung italiensk adelsman som för att göra revolt mot sin far beslutar sig för att leva resten av sitt liv uppe i träden. Intressant. Det är sådana berättelser jag tycker om.

När jag kom hem igen började jag på en ny målning igen. 


Lite oprövade tekniker med utspädd färg och vattenduschar med jämna mellanrum. Tja. Jag får se hur det blir när det torkat. Och vad jag ska göra med den sedan. Just nu har jag ingen aning. Längtar redan efter sängen med min läslampa.

Jävlar vad det regnar.

Inga kommentarer: