söndag 30 oktober 2022

Malning och målning

Vaknade och blev förvirrad av att vissa klockor ställt om sig automatiskt. Men nu är det vintertid igen tydligen.


Jag målade klart min "snippmålning" på morgonen. Upphöjd lila klitoris. 


Jag gjorde färdig en annan också. Det är ansträngande för axlarna att sitta och måla vid staffli. Jag var tvungen att sträcka ut mig på soffan lite efteråt. 

Jag malde tobak på eftermiddagen. Som sista delen i snuscirkeln. 

Endast en från snuscirkeln kom och jag malde ungefär hälften. 

Kvarnen uppställd. Jag mosar sönder de torra bladen så gott jag kan. 

Bladnerverna klipper jag av i kortare bitar och sedan ställer jag mig och makar ner det till malningen.
Jag hade så ont i nacke och axlar från målningen. 

Kvällspromenad med en väninna ikväll i mörkret. Runt Stenstalidskolan i ungdomens fotspår.

Inga kommentarer: