onsdag 12 oktober 2022

KOL

Igår var jag på lungmedicin på CSK och gjorde det årliga uppföljningsbesöket. Min KOL har förvärrats något. Förra året hade det stått still eller rentav blivit något mildare. Jag känner i alla fall inte att det blivit sämre.

Jag provade att stacka bilder idag igen. Denna gång mer i makroperspektiv. Jag ville ta en riktig närbild på min älskade turkosring från Cypern.

Så här blir det om jag tar en ensam bild på ringen utan att stacka. Skärpa bara på första delen.

Den här gången tog jag 8 bilder som jag stackade och då blev det så här.


Inte illa vad?

Tänk en insekt... Tänk en blomma... En fuktig jordgubbe...  Ett immigt blåbär... Vackert!

Idag beställde jag en ny skrivare att ha hemma. Min befintliga som skriver ut enkelsidigt ska jag ta med ner till lägenheten. Ett måste för mig som plötsligt kommer på att jag ska göra listor och tabeller. Likaså biljetter. Jag gillar att ha biljetter i pappersform och blir jättestressad om jag måste leta upp sådant i telefonen. Speciellt som jag är oklar över vad min uppkoppling duger till och hur länge. Ett papper skriver jag ut och när det har åkt upp och ner ur fickan tillräckligt många gånger och blivit vikt åt alla håll, skriver jag ut ett nytt. T ex busstabeller.

Inga kommentarer: