lördag 25 september 2010

Felix och jag löste ett stort problem i går kväll i Lego Harry Potter. Vi blev så glada så vi kramades. Idag har Felix spelat hela förmiddagen.
Efter lunch gick han till farmor.
Jag packade lite papperspåsar med husgeråd som skulle upp till kapellet. Sådant jag inte behöver här i lägenheten nu på sluttampen. Tyvärr har jag haft feber idag så allt har varit extra tungt. Jag åkte till kapellet med ett lass och började sedan torka ur köksskåpen i det lilla köket på övervåningen.
När jag gjort det började jag montera plåtlisten som ska hålla upp innertaket i apparatrummet. Min goda vän B kom och skulle hjälpa mig att flytta småsaker. Vi åkte tillbaka till lägenheten och tömde lite köksskåp och fyllde kassar och kartonger och tog en tur till till kapellet. Vi ställde in i skåpen men det finns inte lika många skåp däruppe som här. Det löser sig nog ändå. En del prylar får helt enkelt inte plats.
Nu sitter jag och dricker folköl och lyssnar på musik. Det blir heldag i kapellet imorgon men inget långkok.

Inga kommentarer: