söndag 19 september 2010

Jag hamnade på MC-kåken igår kväll och höstmötet som hölls där.
De hade anlitat en väldigt duktig trubadur som banne mig kunde spela allt. Jag träffade en kvinnlig bekant som jag inte sett sen hon flätade mitt hår 1979 eller 1980. Ett kärt och roligt återseende. Det blev ju alldeles för sent förstås och söndagen har gått i ultra rapid.

Jag möttes av ett jordlass när jag kom till kapellet. En granne hade hörsammat mina önskningar om utfyllnadsmassor. Tre släpkärror fulla med jord körde dom upp och det var jättebra. Det var däremot inte så roligt att skotta av jorden från kärrorna. Vi var fyra man som skottade men det var tungt denna dag. Idag bytte jag inte ens om till arbetskläder. Jörgen och jag möblerade om i verkstaden igen och nu kan vi börja höstlöda snart. Varmt och gott kommer vi att få i verkstaden.

Bo Hansson från Rauna i Karlskoga kom och hämtade ett par slutsteg som Jörgen lagat. Han har lite smågodis till mitt höstprojekt hos sig som jag ska bli vid.