måndag 20 september 2010

Fick tag på brunnsborraren idag och han kommer 13:30 imorgon. Vi får väl se...
Elektrikern kom i alla fall som han skulle. När jag kom upp till kapellet satt snickarn redan där. Han hade tagit vägen om kapellet innan han åkte hem.

Elektrikern och jag drog kabel från pumpbrunnen vid avloppet till platsen för centralen i apparatrummet. Ca 50 meter kabel för strömförsörjning av pumpen och signalkabel till ett larm som signalerar om pumpen inte pumpar ut vattnet i bädden. Vi drog också fram kabel från elskåpet på utsidan av huset in till centralen. Jag kröp under huset och drog kabel ledd av skenet från min nya pannlampa.
När det såg ut så här gav vi oss för dagen. En bra början i alla fall.

Jag fick en CD med lite fler bilder från brysselresan idag också och kompletterar med några foton.
Första kvällen med Bossanova och solodans. Här viskar jag förtroligt till en danspartner från Senegal som jag lyckades få upp på dansgolvet. Jag föreslog att han skulle bjuda upp någon dam åt sig vilket han också gjorde. Jag tror t o m att det ledde till en liten flirt.
Che. "Che" var också namnet på puben.
Mmmm! Här mår man lite gott!
Utanför parlamentet tillsammans med styrelseledamöter och kollegor från Bryssel.

Inga kommentarer: