måndag 6 september 2010

Först bilderna från igår.
Här vinkeljärnet som håller upp den nya bärlinan. Här är golvet nyspacklat med självnivellerande flytspackel.
Idag åkte jag upp till kompisen JS och fick lite överblivet material efter hans våtrumsprojekt. Det är alltid trevligt när man kan hjälpas åt i varandras strävanden. Sedan åkte jag till kapellet och strök på det första lagret med fuktspärr. Snickaren kom upp och vi hoppades på att kunna lägga på ett lager fuktspärr till. I nästa lager ska en gummiduk runt golvbrunnen målas in samt fiberduksmanschetter runt rörgenomföringarna. Tyvärr hann inte den första strykningen torka inom rimlig tid trots att vi satte dit en värmefläkt för att skynda på det hela. Medan vi väntade på att det skulle torka tänkte han hjälpa mig att ta bort ett gjutjärnsrör från köksavloppet på övervåningen. Han skulle slå sönder det med en hammare. Jag stod och tittade på och höll för öronen och en skärva från det sönderslagna röret flög iväg och träffade mig mitt emellan ögonen på glasögonbågen. Snickarjävel!
Så här såg det ut när första lagret fuktspärr var pålagt.

Imorgon blir det inget kapellande då jag ska äta surströmming med arbetskamraterna. Onsdag härnäst och då får Felix öva sig i tålamod igen medan jag pysslar.

Inga kommentarer: