lördag 31 augusti 2019

Snickerisäsongen går mot sitt slut

Idag gjorde jag ett par timmar till på uthuset. Nu är det bara skobräde kvar på framsidan men det klarar jag inte att sätta upp själv utan en massa ihopsnickrade hjälpmedel. När Felix kommer på onsdag sätter jag upp det på fem minuter. Jag väntar tills dess.

Jag sågade till de sista locken i panelen som ska sitta ovanför fönstret på gaveln.
Målade och klara för uppsättning.
Så. Väggen klar. "Väggen är klar" är dessutom ett begrepp för oss som lyssnade på Kalle Sändare på 70-talet.

När jag avvecklat dagens arbetsplats började jag diska ytterkrukor.
Ytterkrukorna har tidigare hyst hoyor som fått ullöss. Nu ska de hysa hibiskusar.

Jag ställde upp ett antal hibiskusar på mina nya fönsterbänkar. Det blev fint.
Imorgon har jag ingenting självklart kvar att göra med uthuset. Det känns lite vemodigt men jag har haft en fantastisk pysselsommar.

Inga kommentarer: