torsdag 1 juli 2010

Understundom känner jag mig lite låg och jag är väl inne i en sådan period nu. Det mesta är tråkigt och ledsamt. Igår fick jag dock lite glädje av min bästa vän, Felix. Vi hade beställt ett nytt spel till hans X-box 360 och det kom. Jag åkte genast upp till hans mamma och hämtade honom. Den förväntan han hade och den glädje som glittrade i hans ögon fick mig att leva upp lite. Vi kom till lägenheten och han började med att gå in i badrummet och tvätta händerna. Han ville vara helt i ordning när han tog sig an handkontrollen. Spelet är "LEGO Harry Potter", det senaste i LEGO-serien. Han spelade till han stupade i säng och somnade överlycklig. Glädje smittar men det gör svårmod också tyvärr. Som tur var så smittade han mig igår kväll.

Idag har jag hämtat ett paket från cdon. De fem första Harry Potter-filmerna och en extra handkontroll till spelkonsollen. Sitter nu och tittar på den första filmen. Felix har redan sett den och jag behöver komma ikapp. Hans TV-spel bygger på den första t o m den fjärde filmen. Han vet vad som kommer att hända i TV-spelet eftersom han sett filmen.

Efter jobbet idag åkte jag till kapellet och vattnade mina grönsaker. Tomaterna behövde knytas upp också. Jag skördade lite rädisor som jag ska äta ikväll. Det är otroligt vad fort rädisor växer. Dessa var små frön så sent som den 8 juni. Jag har också tomater. I denna "låda" har jag morötter, lök och mera rädisor.

Idag fick jag också äntligen ett beslut om fastighetstaxering för småhusenhet. Det har varit svårt för mig att låna pengar till vettig ränta hittills eftersom kapellet hade taxeringsvärde 0 kr när jag köpte det. Jag har alltså inte kunnat "låna på huset" utan har fått tagit medlemslån. Nu kan jag förhoppningsvis sätta om lånen och få en bättre ränta. Det kändes som om jag fick 558 000 på ett bräde då det var det det taxerades till. Det är väl OK när jag betalade 1 000 kronor för kapellet med friköpt tomt.

Lägenheten ska ut till försäljning också men jag måste röja lite här först. Jag bryr mig ju inte så mycket om hur jag har det omkring mig nu för tiden. Jag är i kapellet alla lediga stunder och jag är på väg härifrån i tanken. Om mäklaren ska kunna fotografera härinne måste jag dock göra en insats för att få lägenheten presentabel. Sedan ska det ju komma folk och titta också. Det är emellertid inga problem att sälja lägenheter nu enligt mäklaren. Det råder brist på bostadsrätter med låg månadsavgift. Denna lägenheten ska renoveras till våren. Man ska göra om badrummet och byta avloppsstammar även i köket. Det kan vara en nackdel vid försäljning. Det kan också vara en fördel att få ett nytt fräscht badrum om man orkar leva med omaket under själva renoveringen. Det skrämmer en del köpare men lockar andra förhoppningsvis.

Inga kommentarer: