lördag 31 juli 2010

Målade en gång till idag. Så här blir det med färgnyanserna i köket. Golvet ljusgrått, väggarna lite mörkare grå och skåpluckor ytterligare något mörkare grå nyans. Kyl och frys syns längst till höger i bild. Det ser ur som en smutsrand i skarven mellan golv och golvsockel. Det är lite omålad golvsockel som ska täckas med en kvartsstav sedan. Så här ser det som blöder igenom ut. Jag kan/får nog leva med det.

När jag målat klart kom snickaren upp på cykel med sin fjälla. Vi hade ett kort byggmöte under golvet i apparatrummet. Han tyckte jag skulle ta bort befintliga golvreglar och ersätta dem med nya. Så får det bli och nu får jag börja bryta och bända igen. Så här ser det ut nu. Reglarna är möskna undertill. Svampen har gått hårt åt dem. Jag ska också sätta upp en avbärande regel vinkelrät mot golvreglarna. Nu har de ett spann på 7 meter och det svajar när man går på golvet. Den avbärande regeln ska ge ett stadigare golv. Dörröppningen där jag står och fotograferar ska sättas igen. Till vänster i bild syns en igensatt dörr och den ska tas upp istället.

Jag ska sätta upp lite list i badrummet också innan det är klart uppe för inflytt. Nu när golvet är målat uppe kan jag börja ta med lite saker från lägenheten varje gång jag åker upp. Det som är fraktat är fraktat.

Nu tar jag en grogg och lyssnar på Jefferson Airplane.

2 kommentarer:

Leif sa...

Verkar som om du fått upp farten nu i kapellet. Kul att följa.
Inflyttningsfest i kombination med kräftor snart kanske...

Eddie sa...

Det vore inte fel!