söndag 13 juni 2010

15 personer har besökt mig i kapellet idag. Denna dag har gått i midsommarnattdrömmens tecken. Vi har pysslat i prediksalen och lyssnat på mycket musik. Jag började dagen med att ta en promenad till kapellet med Santana i öronen. Bytte sedan om till mina kära arbetskläder ch började se över vad som hänt med våra odlingar. Rädisorna hade kommit upp och jag gallrade lite. Jag tog några tjuvar på tomatplantorna och insåg att något djur varit inne i drivbänken som står mot väggen och betat av solrosplantorna som börjat komma upp. Stjälkarna var avbitna med ett slätt fint snitt. Jag drar upp en del blomfrön i bänkarna också och jag började plantera ut dem i koppargrytan på framsidan. Den står till vänster om uppfarten på framsidan.Sedan satte jag upp mina tyger som jag köpte i New York. Vi grillade i kvällningen och sedan skruvade P och jag isär Hammondorgeln. Den ska blåsas ren invändigt med tryckluft. Det har spelats på den idag.

Imorgon bär det iväg till Tokholm igen...

Inga kommentarer: