onsdag 9 juni 2010

Det händer mycket i kapellet nu men jag har varit dålig på att dokumentera. Jag håller just nu på med att möblera om i prediksalen. Jag har skruvat upp reglar på väggen vid scenen och börjat bygga ett provisoriskt scengolv. Det är kompisen PO som står för golvet. Han erbjuder sina tjänster som ljudtekniker till vardags till olika orkestrar. Han äger ett PA och tillhörande mixerbord och andra attiraljer förknippade med musikuppträdanden. Ett scengolv äger han också och det är det som ska ligga i kapellet tillfälligtvis.

Jag dammsuger upp så mycket damm jag kan från den tidigare slöjdverksamheten. Allt för att bereda plats åt mina tillhörigheter när jag ska flytta dit. Vi ska också ha en liten fest med ett lokalt band som kommer upp och spelar inomhus. Riktad inbjudan till detta event kommer inom kort.
På midsommar ska jag försöka dra ihop ett gäng musiker som fritt får köra en "jamsession". "Pite-Anders" från Karlstad (Piteå) kommer med gitarren. Trum-set finnes. Mikrofon för sångare finns också. Det enda jag egentligen saknar just nu är en bas och sidoinstrument som kan förgylla kvällen ytterligare. Musiker saknas också förstås. Det vore inte helt fel med munspel eller keyboard som komplement t ex.

Vännen M och jag hade en härlig helg i Jönköping med mycket mat och säng (det är rättstavat...det ska vara säng, inte sång). Jönköping är en vacker stad.

Tomatplantorna växer till sig och nu har jag även byggt en drivbänk för lök, morötter och rädisor. Jag kommer att ha ett saltkar stående för den som är sugen på att plocka en rädisa, stryka av jorden i gräset och sedan sätta sig på trappan för att avnjuta en rädisa med salt.

Ikväll ska jag bjuda in lite folk till midsommar via Facebook.

Nu stundar pappadagar med en liten skateboardåkande Felix. Han har givetvis talang för det också...

Till helgen fortsätter röjningen av prediksalen och eventuellt en spontanloppis på gårdsplanen utanför.

Ni boggföljare som inte planerat midsommar ännu eller riskerar att bli ensamma denna kväll. Känn er välkomna till kapellet på midsommar! Där bjuds mänsklig värme och förhoppningsvis lite plötsligt påkommen musik. All förtäring medtages av besökaren. Toalett finns ej men ett utedass finns för 2:an. 1:an görs med fördel på tomten eller på kommunens mark norr och öster om kapellet. Söder och väster om kapellet ligger en privatägd fastighet som bör fredas för alla behov och all glädje.

Inga kommentarer: