torsdag 16 december 2010

Hämtade Felix och uträttade en del ärenden. Bl a så tog jag med fyra bananlådor från Maxi när vi var där. Nu börjar bananlådejakten igen. Sedan åkte vi till Felix mamma och hämtade hans skridskor inför morgondagens skolutflykt till ishallen. När vi kom upp till kapellet stod det klart att jag skulle bli tvungen att skotta så innerst in i h---te för att få in bilen på gården. Felix gick upp och spelade xbox medan jag greppade snöskyffeln. Det tog tid och jag höll på att få ljumskbrock när jag skottade. När det var klart gick jag upp och stupade på sängen. Men bara en stund. I kväll var det basar på Felix skola. Barnen har tillverkat lite julpyssel och gjort julgodis som skulle säljas till föräldrar och släkt till förmån för katastrofdrabbade i Haiti. Vi åkte dit och gick en sväng. Sex stearinljus blev med hem. När vi kom hem var vi hungriga, trötta och kalla. Felix la sig strax före kl 20 och plötsligt sov hela familjen utom jag. Jag kollade gårdagens avsnitt av "Bonde söker fru".

Det drar ihop sig till jul. Alla klappar är inhandlade så nu återstår bara att planera lite enkel julmat som jag ska plocka av här i kapellet under årets lilla julledighet.  

2 kommentarer:

storabh sa...

Bondläpp söker blygdläpp, säger vi på våran gata!

Eddie sa...

Ja jäklar! Kul!