måndag 18 april 2011

En underbar söndag! Jag körde hem Felix till hans mamma redan på morgonen och åkte vidare till Lina där jag bjöds på dunderfrukost.
Hundarna låg nerbäddade i min fiberpälströja och mös i Linas soffa.

Linas kollega ringde och undrade om vi ville med till Bauhaus i Örebro men vi tvekade eftersom det var så fint väder. Vi följde med i alla fall och det visade sig vara ett bra beslut. Vi fick en fantastisk dag med småshopping och umgänge. Inte minst var det intressant att lära känna Lina i en "shoppingsituation". Normalt handlar vi livsmedel tillsammans i någon av stadens livsmedelbutiker men på Bauhaus är det snarare diskussioner om investeringar som förs. Nytt golv, badrum, trädgårdsmöbler o s v. Jag fick en liten inblick i Linas tycke och smak vad gäller sådana saker och det bådar gott inför framtiden. Vi gick där hand i hand och drömde. Jag köpte en grep och en plafond till hallen uppe och Lina köpte två ihopfällbara varukorgar som kan användas till att bära, t ex matvaror och porslin från övervåningen i kapellet ner till grillen och trädgårdsmöblerna nere i trädgården. Det var också så de användes denna söndagskväll när vi bjöd Linas kollega med make på grillkväll.
Här äts det grillad ananas. Något jag inte provat tidigare men som funkade som en bra avslutning.

Maken och jag gick upp och kopplade in ett par högtalare han hade med sig och vi provlyssnade lite och jämförde hans Ino pip med mina Rauna Njord. Tjejerna kom upp efter en stund och vi avslutade kvällen inne i värmen.

1 kommentar:

marita sa...

Världens sötaste hundar!!!Vad trevligt med en sån mysig dag och avslutning på kvällen..Glad Påsk!





Kram
Marita