lördag 16 april 2011

På tordagen åkte Felix och jag till rytmiken efter skolan som vanligt. Men detta var sannerligen ingen vanlig kväll. Denna kväll nyöppnade Ica Maxi efter renoveringen efter takraset för drygt ett år sedan. Vi skyndade dit efter rytmiken.

Nya Maxi visade sig vara det paradis vi drömt om. Massor med folk och glad personal. Hyllorna fyllda med varor och en naturlig väg genom hela butiken. Det vill säga allt det som Coop inte har. Vi handlade lite saker av pur lycka. Bland annat fick Felix den senaste filmen med Harry Potter. Felix skulle sova hos sin mor denna natt eftersom jag skulle upp tidigt och åka till Tokholm på fredagsmorgonen. Jag åkte hem och diskade och gjorde en sillröra till Lina som skulle komma upp till kapellet. Vi åt och mådde gott på kvällen och kröp till sängs tidigt.

Hela fredagen var jag i Tokholm på möte. Jag hämtade Felix hos hans farmor och sedan åkte vi hem för att börja se på filmen. Felix orkade en timme och somnade strax efter kl 21. Jag lade mig strax därefter och påbörjade en nyinköpt bok. "Mannen utan egenskaper" av Robert Musil. En väldigt speciell bok tror jag och den började mycket lovande.

Nu på lördagsmorgonen har vi tittat färdigt på filmen och nu ska vi gå ut i skogen och äta "skogsfrukost". Felix ville det efter att vi varit en sväng i skogen förra lördagen.

2 kommentarer:

Marita sa...

Vad mysigt det låter med skogsfrukost!!Ha det gött..

Eddie sa...

Felix sprang runt och "utforskade" skogen sedan. Han har en massa frågor om saker han hittar så det är ju passande att jag är biolog. Han är för go den lilla gossen!