måndag 25 april 2011

Ytterligare en underbar dag! Heldag i kapellet. Jag har grävt ur drivbänkarna och haft i ny jord och gödsel. Den gamla jorden krattade jag ut i vägkanten för att den ska binda ihop den lite. Det är bara grus och sand där och jag vill att det ska växa lite så rötterna armerar kanten.
Lina och jag satt och njöt i solen och vi ville inte att helgen skulle ta slut.
Vi smååt rester, bl a de kanariska potatisarna som var kvar. Sedan åkte vi till Karlstad och Plantagen för att köpa lite trädgårdsväxter. Jag köpte två tomatplantor och en gräslökstuva. Vi köpte också lite fröer.
Här sitter tomatplantorna
och gräslökstuvan. Jag lämnade lite plats i mitten för de paprikaplantor jag håller på att dra upp från frön.
I drivbänken satte vi morötter, rädisor och ärtor. Det blir Linas uppgift att vattna allt när jag är i New York.
Lina köpte en uppskattad boll till hundarna.Vi åkte sedan ut till Sjöängen och gick ett varv med doggarna.
När vi kom hem var fick jag se Siv men jag kände inte igen henne. Hon var svullen på båda sidorna av nosen och när jag tittade närmare såg jag ett märke på själva nosen. Hon har blivit ormbiten men verkade inte särskilt annorlunda för övrigt. Jag kan ju inte ta i henne så jag kan inte undersöka henne mera noggrant men efter lite googlande inser jag att det inte behöver vara så farligt. Det går över på ett par dagar förhoppningsvis.
Imorgon ska jag vara i Tokholm hela dagen igen.

Inga kommentarer: