fredag 22 april 2011

Långfredag med Felix och Lina! Felix och jag åkte ner till Lina på förmiddagen. Vi parkerade bilen där för att gå ner på stan och titta på alla blänkande motorcyklar som plockats fram efter någon form av vinterförvaring. 
Helt otroligt många knarrar drog förbi oss där vi stod på Kungsgatan och tittade. MC-kortegen går till Filipstad för fika och vidare till Karlstad. Därifrån är det fri hemresa (och fri fart) har jag förstått. Jag körde denna runda 1980 om jag inte minns fel. Då hade jag en 125:a som jag tvingade varvet runt.

Efter MC-upplevelsen gick vi hem till Lina och käkade våfflor.
Felix slappade med doggarna på deras villkor efter måltiden. Men det var så fint väder så vi flyttade ut på gräsmattan utanför Linas hus.
Fia med knuff. Givetvis gick jag hem med segern och Lina blev ohjälpligt sist. Vi lattjade,
gungade och lekte med hundarna i två timmar i solen.
Det sparkades boll med hundarna och däremellan
vilades det och dracks vatten.
Efter det blev min kapellängtan så stor att jag ville åka hem och pyssla lite. Jag bytte om till arbetskläder när jag kom upp och Felix och Lina åkte till Maxi och handlade inför grillkväll i kapellet.

Vi grillade hamburgare.
Här ses Felix sitta och spela spel på Linas iPhone. Vackra Lina mår gott i solen och får färg på sina kinder. Det har varit svårt att låta bli denna underbara kvinna idag. Kvällen avslutades med kamp mellan Lina och Felix i Guitar Hero.

Imorgon ska Lina och jag få umgås på vuxna nykäras vis fr o m kl 12 ungefär. Det ska bli fantastiskt väder också och allting tyder på att vi kommer att få en fantastisk kärlekshelg. Vi har planerat att äta gott under morgondagen men jag börjar bli osäker på om vi kommer att prioritera matlagning framför att få vara i våra famnar hela dagen. Det kanske inte blir någon mat...

1 kommentar:

Marita sa...

Härliga bilder!!Hoppas ni får en fortsatt härlig helg!!






Kramar