måndag 25 april 2011

Vilka dagar vi haft och har Lina och jag!
I lördags kom Felix mamma och hämtade honom vid kapellet på förmiddagen. Jag gjorde en sillinläggning och åkte ner till Lina i lägenheten. Lina hade lagat mat hela morgonen och förberett inför vår mathelg. Vi åkte upp till kapellet och njöt av den fantastiska solen och sommarvärmen.
Framåt kvällningen tog vi fram lite öl och vin och tände en brasa i den gamla bykgrytan. Lägg märke till eldfenomenet på min träsko förresten...
Pia och Lars kom på besök. De hade suttit i lägenhet denna ljuvliga kväll men promenerade upp till oss i kapellet istället. Senare kom också Johan, Jenny och Björna och sällskapet bjöds på sillsmörgås. Gitarrer kom fram och snart var det skönsång i trädgården. Det blev även dans på övervåningen innan kvällen var slut och vi minns väl inte riktigt när och hur vi kom i säng men på morgonen låg vi i alla fall där jag och lilla Lina.
På söndagsmorgonen dukade vi upp en rejäl brunch på kapelltrappan.
Det var revbenspjäll, Janssons, pajer, lax, sill och lite plockmatsdelikatesser. Lina hade gjort en fantastisk potatis som kallades Kanariska potatisar. Potatisen hade kokats i extremt saltat vatten. Vattnet slogs av mot slutet och potatisarna ångkokades lite. Saltet kristalliserades igen och potatisarna liksom skrumpnade lite. Vi klöv potatisarna och hade på en underbar chiliolja på detta. Denna anrättningen blev jag helt såld på och åt den flera gånger senare under dagen.

Vi gjorde en liten utflykt till Linas mor under eftermiddagen för att sedan landa i trädgårdsmöblerna vid kapellet igen. Jag sådde lite fröer för att få lite sommarblommor på avloppslimpan på andra sidan vägen. Jag planterade också några stånd av kärleksört som jag fått av Linas mor.
Vi tog sedan en tidig kväll denna söndag.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej svejs. Det var VÄLDIGT länge sedan jag var här men nu har jag kommit i gång med både skrivande och läsande. Det har visst hänt lite i Herr Perssons liv. Grattis till kärleken!
Nu ska jag hem till Vassgårda och plantera frön och lökar. Ha det gott.

Eddie sa...

Tack Therese!