måndag 4 april 2011

Kärlekshelg där inget vettigt arbete utförts överhuvudtaget. Vädret har gjort att vi inte ens vistats ute särskilt långa stunder i taget. 
Vi har varit i lägenheten hela helgen och kom upp till kapellet först igår kväll. Skönt med bara lättja och Linas pirriga blick!

Här vid kapellet smälter snön och små floder av smältvatten letar sig den rätta vattenvägen via diken och vägtrummor ner till bäcken. En del små floder rinner fel vägar också men går att leda rätt. Det är ett roligt arbete att styra vatten dit man vill ha det och liksom underlätta för våren.

Idag börjar vardagen igen och det känns inget vidare. För mig är det så stor skillnad på det livet och det livet jag numera lever på helgerna. Arbetslivet saknar just nu allt det man förknippar med glädje och lust medan helgerna består just av det. Önskar att jag kunde känna någon glädje över att gå till jobbet så som Lina gör. Idag ska jag jobba halv dag och sedan tänkte jag börja lite igen med det praktiska här i kapellet.

Inga kommentarer: