fredag 8 april 2011

Idag har jag lämnat in bygglovsansökan för uthusutbygget.
Jobbade eftermiddag idag och till veckan blir det heltid igen. Det kan bli svårt för mig att orka det. Vi får se.
Imorse när jag skjutsat Felix till skolan åkte jag till Björneborg och hämtade växthuset. Jag lastade på hela skelettet och drog hem det till Kristinehamn. Någonstans på vägen lossnade dörren och hängde på släp i asfalten i säkert en mil. Jag lyckades ändå få dit den igen när jag kom hem. Stommen var lite deformerad på vissa ställen när jag undersökte växthuset vid avlastningen. Jag hade nog tagit i för mycket när jag drog åt spännbanden. Växthuset är ändå av aluminium så jag räknar med att det går att räta upp det innan det ska monteras.
Så här såg ekipaget ut när vi var framme vid kapellet. Jag lyckades lasta av själv även om det var lite otympligt.

Goa lilla Lina har fyllt år idag och hon kom upp till kapellet en stund till Felix (och min) stora lycka. Han hade ritat en teckning av henne när hon är ute och går med hundarna och jag hade fyllt en liten låda med saker som jag nyss lärt mig att hon tycker om. Felix och Lina spelade Guitar Hero för glatta livet under kvällen och jag satt som åskådare i soffan.

Imorgon ska jag och Felix bjuda Lina på pizza på Orion nere på stan. Sedan ska hon och jag rå om varandra resten av helgen. Det ska bli jättegott med en ny Linahelg!

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Ah, vädur. Ja, det ska man ju vara. ;-) Och så kan jag säga att vädur + oxe kan funka hur bra som helst trots att astrologerna brukar påstå motsatsen -- jag har varit gift med en i tolv år nu.

PS Jag tror inte så vidare värst mycket på astrologi, men brukar roa mig med att läsa horoskop och sånt ibland ändå.