tisdag 19 juli 2016

Gräs

En ny jobbdag i Karlstad till ända.

När jag kom hem iordningställde jag skottkärran igen efter haveriet. Jag fick en låsbar mutter, M12, på PEA industriprodukter igår så nu rullar den igen.

Jag fortsatte att flytta singel från en hög på gården till gropen där en platta ska gjutas för en utespis. Sedan tog jag tag i matjordshögen igen och flyttade matjord till en ny fläck där det ska bli mer gräsmatta. Närmare bestämt här.
Här är matjorden utkrattad, vattnad och nysådd.
Den här biten fyllde jag och sådde i förrgår. Jag lappar i lite efterhand.
Sivan är med mig hela tiden.
Här hittade hon en varm plats att ligga på och spana på mig när jag jobbade.
Hon kommer till mig ibland och stryker sig runt mina ben och rullar sig i den torra, dammiga jorden.
Det här är hennes favoritplats numera sedan vi röjde skogskanten. Stenen hon ligger på värms upp hela dagen och hon ligger mjukt på mossa.

Inga kommentarer: