lördag 30 juli 2016

Inte "Gammelvala"

Vi vaknade sent imorse Felix och jag. Åt frukost och tänkte åka till "Gammelvala" i Brunskog.
Felix hjälpte mig att flytta ställningen på morgonen innan vi åkte så jag kan rödmåla sista biten på framsidan. Vi åkte först till Beijer och köpte tryckimpregnerade reglar till virkesstället jag ska bygga på baksidan av uthuset.

På väg västerut sedan blev vädret dåligt.Vi drabbades skyfall mellan Ölme och Väse och det såg mörkt ut mot Arvika så vi svängde in till Bergvik istället och åt thaibuffé till lunch. När jag släppt av Filuren i Smedby hos sin mamma åkte jag hem och började måla.
Målade locken på baksidan så nu är den väggen klar där. Imorgon ska jag bygga virkesställ men var tvungen att få väggen målad först.

Getingarna tilltar i antal. De är runt mig hela tiden nu överallt. Jättejobbigt.

Igår kväll flög det in en fågel i ett fönster igen också.

Inga kommentarer: