torsdag 28 juli 2016

Krafterna tryter

Idag när jag kom hem sågade jag upp resten av fyrtumsbrädorna som ska bli lock på baksidan. När de var doppade i linolja och balsamterpentin och fått torka lite, satte jag upp dem. Sedan började jag rödmåla på framsidan. När jag målat halva framsidan byggde jag om ställningen så jag skulle nå den andra halvan.
Tyvärr vågade jag inte måla ända ut mot gaveln. Jag avskyr att stå och vingla. Jag blir alldeles skakis så det går inte.
När framsidan var klar började jag på baksidan. Efter två av 28 brädor försvann orken helt. Det var som om alla krafter plötsligt rann ur mig. Jag var jättehungrig och hade inget bränsle kvar alls i kroppen. Jag orkade knappt avveckla arbetsplatsen innan jag gick in. Nu blir det sängen och imorgon är det sista dagen på det riktiga jobbet innan tre veckors semester.

Inga kommentarer: