måndag 4 juli 2016

Takavvattning och fortsatt brädfodring

Imorse åkte jag till Byggmax i Karlskoga och köpte hängrännor och stuprör. Sedan åkte jag till Beijer och köpte trätjära som jag ska måla uthusdörrarna med. Jag ser fram emot att tillverka dörrarna och känna vad underbart det luktar när jag tjärar in dem.

När jag kom hem bytte jag om och fortsatte med snickeri.
Jag reglade upp ena väggen i gaveldelen. Här är det reglat för ett fönster också.
Sedan fortsatte jag med brädfodring på baksidan.
Här ser man en droppnäsa på panelbrädan och att den stått en stund i linolja innan jag satt upp den.

Det är konstigt vilken känsla jag får sådana här dagar när jag går ensam och arbetar. Jag lever i en bubbla där alla tankar handlar om de olika momenten jag utför. Jag går fram och tillbaka mellan virkeshögen, sågen och baksidan på uthuset. Enligt min iPhone har jag gått 6 km i trädgården idag.

Inga kommentarer: