måndag 18 maj 2020

Första semesterdagen

Ivrig åkte jag ner till Beijer och hämtade regelvirke och takplåt. Släpkärran har sovit i sitt nya garage inatt.
Plåtarna lade jag på två pallar och ställde en hink med tegelsten i på hörnet för att inte gå på hörnet. Jag vill inte ens tänka på hur man skulle kunna skära upp fotleden om man sparkade in i det hörnet.

Efter lunch kom Konstnärs-Karin och hälsade på. Hon har inte sett sina tavlor på plats med tavelbelysning. Det blir ett kärt återseende varje gång när hon ser sina alster i min miljö. Varje målning jag har måste ju ha inneburit en massa val hon gjort med sina penslar. Hon minns säkert vissa penseldrag, vilket humör hon varit på och tankar hon haft om sin vardag när hon målade.
Vi åkte upp till Niklasdams trädgård och fikade och kollade en konstutställning. Hon köpte en massa vackra blommor till sitt sommarviste.

När jag kom hem fortsatte jag att sätta upp spikreglar för brädfodringen och fyra takstolar till. När jag fick slut på virke satte jag mig i kvällssolen och tog en öl. En fulländad första semesterdag.
Nu ser det ut så här.
Och så här. Det börjar ta form.
Från Filipstadsvägen.

Det går lite väl fort bara. Jag vill ju ha att göra. Helst hela sommaren.

Imorgon blir det att hämta mera virke igen.

Inga kommentarer: