lördag 16 maj 2020

Torklada

Jag behöver ha ett bra utrymme för att torka min tobaksskörd i och ska bygga en torklada. Snickaren kunde hjälpa mig igång idag och han kom kvart i sju imorse.
Vi ställde upp reglar och riktade in dem i lod inför beklädnad.

Jag åkte och hämtade virke på Beijers och reglade upp ett litet bjälklag där golvet ska vara.
Här var det slut på brädor för denna gång. Nu behöver jag hämta mer.

Nu till veckan som kommer har jag semester och ska jobba med utbygget lite. Jag väntar också på att nätterna ska bli mildare så jag kan sätta ut tobaken och hibiskusarna i växthuset men det är minusgrader varje natt här.
Så här såg det ut när jag avvecklade för dagen. Under golvet ska jag ha mitt släpkärregarage.

Nu blir det Santana i högtalarna och en tidig kväll.

De svartvita flugsnapparna har tagit flera holkar i anspråk nu. När jag satt på det nylagda golvet kom det en och satte sig framför mig och tittade en stund. Lade huvudet på sned och undrade vem jag var.

Inga kommentarer: