söndag 24 maj 2020

Hibiskussläpp i kapellet

Idag har jag burit ut alla hibiskusarna i växthuset.
Jag upprättade först en mellanstation där de fick genomgå avlusning innan de skulle in på sitt sommarviste. Jag har köpt en 15 liters ryggburen pumpspruta som jag fyllt med såpvatten.
Här står de nu och kommer att få stå här hela sommaren tills det blir risk för frost till hösten.
Jag kommer att ta ut dem och beskära dem i sommar igen.
De växer otroligt bra i växthuset. Alla 125 stycken förhoppningsvis.

Livet är tungt annars. Imorgon bitti ska jag ringa stadsbyggnadskontoret och diskutera mitt bygge. Tills det får skruvdragaren ligga på hyllan och jag känner mig bakbunden.

Imorgon tar jag mig en tur till min konstnär och hennes make i sommarstugan i Högboda. Jag behöver nog komma ifrån kapellet lite.

Inga kommentarer: