fredag 14 april 2023

Längtan

Jag har klarat mig ganska bra från längtan hittills men nu börjar det bli jobbigt. Jag ser hur de badar i Medelhavet. Man börjar diskutera poolerna på området där jag bor. Själv sitter jag i kapellet i ett murrigt Kristinehamn som dryper av kall fukt. I och för sig lyssnar jag på sambatoner med Santana och dricker rom och cola men det blir ändå inte njutning fullt ut.


Jag planterar om tobak på dagarna under mina raster från arbetet och har ca 100 plantor i egna krukor nu men det kommer att bli fler. Ca 140 skulle jag tro. Imorgon behöver jag köpa mer jord.

Jag väntar på offert från ett transportföretag (Tine frakt) För leverans till Torrevieja från Kristinehamn med en kubikmeter gods. Jag vill börja packa och kommer också att göra det men jag behöver veta vilka datum som gäller för själva transporten. Jag ska ju lämna av godset i Kristinehamn och hämta ut det när jag kommer ner i sommar. Då måste det ju passa med datumen när de lastar och levererar.


Felix var här och åt Bigos i onsdags och vi tittade på "Min mamma, din pappa" som vanligt på onsdagar. Jag har börjat kolla "Gift vid första ögonkastet" också. Det programmet gillar jag. Bigos är en polsk surkålsgryta.

Jag tittar på en otroligt bra konsert med Santana på Youtube och dricker GT. 


Jättebra ljud genom rörförstärkarna men lite dålig bild. Bra låtar. Tanglewood 1970 med den underbara trummisen Mike Shrieve. En virveltrumma, en hi-hat, två pukor, en bastrumma och tre cymbaler. Spelar som en kung. Trumsolo under "Soul sacrifice". Önskar jag fått upplevt en sådan konsert med det groovet någon gång i mitt liv. Randiga 70-talsbyxor har han också trummisen. Som sig bör.

Sivan sover i min soffa på vårt fårskinn. Jag har köpt en gårdagens räkmacka på Maxi som jag ska äta sen.

Jag var arg i tjänsten igår. Det tillhör inte vanligheterna och jag slipper det helst. Men folk som inte svarar på mail när jag söker dem blir jag galen på om det varar för länge. Det ska bli så skönt när allt med yrkesmässig kontakt med människor är över. Det tär på mitt privata psyke och det avskyr jag. 

Helst vill jag gå i pension på måndag.

Inga kommentarer: