torsdag 20 april 2023

Mer trädgård

När jag suttit några timmar framför datorn går jag ut och fräser tobakslandet en stund. Bra för kroppen med lite ombyte men nu har jag fräst klart för vårförberedelserna. Jag fräste allt två gånger.

Nästan varje gång jag går genom prediksalen ser jag en sak i ögonvrån som fångar mitt intresse trots att jag vet att det är en synvilla. På andra sidan Filipstadsvägen ca 20 meter bort sitter en snökäpp och i ett visst läge ser det ut som om det sitter en liten fågel på den. 


Bara när vinkeln är helt rätt reagerar jag och då blixtsnabbt och vänder blicken däråt. 


När vinkeln inte stämmer reagerar jag inte över huvud taget. Konstigt att detaljseendet är så fantastiskt utvecklat.

På lördag ska jag vara med på bokfestivalen på Kristinehamns bibliotek. Det blir det sista aktiva rycket jag gör med försäljningen av min bok. Jag hoppas sälja slut på den på lördan men det är nog för mycket begärt. Jag är färdig med min bok nu. Nu går jag vidare i livet och kommer säkert på något annat att ägna mig åt. Nu blev jag författare i alla fall. Åtminstone lite.

Inga kommentarer: