onsdag 23 februari 2011

Hämtade lilla Felix efter en jobbig arbetsdag. Stressigt, deadline och telefonmöte. Ett strömavbrott på eftermiddagen gjorde att den Powerpointpresentationen jag jobbat med hela förmiddagen inte gick att öppna igen när strömmen kom tillbaka. Jag fick nästan börja om från början med den och då blev det väldigt bråttom. Imorgon kl 10:45 ska den användas i ekonomiutskottet och jag kommer att hinna få den färdig (igen).

Molly har varit försvunnen ett par dygn. Jag har befarat det värsta. Att hon tagit sig ut och fallit offer för räv eller bil. Idag kröp jag under kapellet och hittade henne vid liv under prediksalens golv. Hon var tyvärr så skygg så vi bara tittade på varandra en stund. Jag kan inget göra för att få med mig henne upp därifrån nu. Hon måste komma självmant. Det enda vore nog att gillra en fälla med mat och sedan lyfta upp henne till övervåningen och värmen igen. Hon har i alla fall klarat två riktigt kalla nätter utanför vår varma bostad. Hon vet var maten finns och jag får helt enkelt vänta ut henne häruppe. Jag hittade en död mus på marken under huset så jag tror nog hon har viss tillgång på mat. Jag har också ställt ner en kattlåda som jag slätat ut sanden i för att kunna se om hon går i den.

Inga kommentarer: