fredag 30 april 2021

En gammal suddig tatuering

Jag minns morfars gamla suddiga luffarprickar i vecket mellan vänster tumme och pekfinger. På den högra handen tror jag han hade ett gammalt suddigt blått segelfartyg. Han hade aldrig varit på sjön men det var på den tiden många tatueringar hade marina motiv.


Sivan har också en suddig tatuering. Ett nummer som knappast går att läsa idag. Dels är det suddigt och dels är det svårt att få titta henne i örat utan att hon protesterar.


Jag läste just ut en bok som heter "Elva år i fångenskap". En vidrig läsning som nästan gjorde att jag la ihop den. Tyvärr var den så dåligt skriven att jag nästan tänkte lägga ihop den av det skälet också. Men jag tragglade mig igenom den. Faanskapet till förövare lyckades hänga sig i fängelset sedan också så det innebar ett antiklimax. Flickan i boken upptogs också av den där motbjudande och unkna amerikanska religiositeten också som jag tycker så illa om. Boken rekommenderas inte tyvärr. 

Jag fick ytterligare en bok i samma genre idag.

Hoppas den är bättre skriven. Enligt framsidan ska den vara "välskriven" men det avgör jag själv om jag tycker att den är. Den ligger tvåa i kön just nu. Jag ska avsluta en annan bok först.

Inga kommentarer: