onsdag 21 augusti 2024

Antagen till filosofi i höst

Jag kom in på grundutbildningen i filosofi i Göteborg. Den ges tydligen på 100%-fart och det vet jag inte om jag kommer att klara. Eftersom det är en distanskurs kommer all undervisning ske via nätet. Om det sker på dagtid funkar det ju inte för mig.

Kursen håller på hela höstterminen och är indelad i fyra delkurser; Kritiskt tänkande, Kunskapsteori, politisk filosofi och vetenskapsfilosofi. Kursstart måndag om 2 veckor. Kurslitteratur beställd...
Jag börjar på kursen så får jag se.
Ingenting om "de gamla grekerna". Konstigt.

Jag var ute och gick med Sigge i kvällningen trots lite nederbörd. Jag svängde inom Katthemmet och lånade en transportbur inför avlivning av Sivan på fredag. 

Ylva var här igår och tog några bilder av min kära lilla Siva.



Jag hämtade också en bok jag skickat efter.


"Så talade Zarathustra" av Nietzsche.

Inga kommentarer: