fredag 2 augusti 2024

Grensåg

Idag fick jag ytterligare ett tillskott inom trädbeskärningsområdet.


En elektrisk grensåg. Min första elektriska. Batteri har jag redan i Spanien. Jag är väldigt sugen på att testa denna men jag får hålla mig. Ett citronträd blir det första offret för dess sågtänder.

Jag fick ett sorts besked från Umeå universitet angående min ansökan till filosofikurs i höst. Det är inte troligt att jag kommer in. De som sökt innan söktiden gått ut har förtur och det har varit många sökande. Jag skickade in en så kallad "sen ansökan" men om jag inför vårterminen söker in kommer jag troligtvis att bli antagen. Jag läser ändå redan på egen hand på kvällarna. 

Allt är förberett inför morgondagens flyttlass till Göteborg med Felix. I alla fall allt som jag råder över. Han har nog lite kvar att packa hemma hos sin mamma antar jag.

Inga kommentarer: