måndag 26 augusti 2024

Distanskurs

Nu finns studiematerial utlagt på Internet som jag redan nu kan ta del av trots att utbildningen börjar först den 2 september. Jag har fått reda på lite mer om sättet att studera på också. Det är en distansutbildning på helfart som jag valt att gå. Alla föreläsningar är förinspelade och jag kan se dem när jag vill och hur ofta jag vill. Det finns även en massa annat material utlagt. Ingenting kommer att ske på dagtid när jag arbetar. Förutom frågestunder till lärarna möjligen. Det går också att ställa frågor till dem via mail. Det finns också diskussionsforum till varje utbildningsdel där studenterna kan rådfråga varandra.

Ikväll började jag att titta på en föreläsning som var på ca en timma.

Sigge och jag gick vår ordinarie skogspromenad också. Det regnade lite men det var ingen fara. Duplantis hoppade 6,26 m igår. Nytt världsrekord igen.

Ungefär så...

Inga kommentarer: