torsdag 22 augusti 2024

Jobbar och läser

Inget händer här. Mulet och regn. En grå transportsträcka till nästa spanienresa. Jag och Sigge skulle ut och gå idag men han fick förhinder. Jag tog mig en tur själv i mina hemmakvarter.


Småregn...

Väntar tålmodigt på svar från Göteborgs universitet huruvida delar av mina kurser går på arbetstid men har ännu inte fått svar. Väntar också på den första kursboken som jag beställde igår från kurslitteratursiten "Studentapan". 

Oklart om jag behåller den när jag är klar med den eller låter den gå vidare. Titeln är "Critical Thinking: A Concise Guide".

Nu har jag börjat titta lite mer på den här filosofikursen jag är antagen till. De fyra delkurserna jag ska läsa i höst följs av fyra stycken breddningskurser under vårterminen 2025. Då har jag hela paketet av grundkurser. Till våren läser jag då Metaetik, Filosofihistoria (där kommer det där med de gamla grekerna), Analytisk filosofi och Normativ etik.


Inga kommentarer: