fredag 23 augusti 2024

Siv

Idag fick Sivan resa till katthimlen. Katthimlen ligger tydligen i Österrike enligt min vän Ylva. Allt gick bra och hon somnade stilla in utan alltför mycket oro. 


Jag åkte direkt upp till "Höla" för att begrava henne. Där begravde jag också mitt marsvin när jag var liten. Det är en fin plats.

Det var inte lika lättgrävt som jag mindes det. På den tiden var det bara sand och enstaka träd. Nu var det tät skog.

Äntligen helg. Nu ska jag stänga in mig härinne och bara njuta av tystnad, ensamhet och litteratur.


Jag fick min första kursbok idag och jag beställde resten av kurslitteraturen inför höstterminen så det kommer väl ett paket om en vecka ungefär. Jag brukar ta gratis frakt. Det innebär att jag får vänta ett antal dagar extra på de leveranserna. Men för studiernas skull är det ju inte bråttom. Det är bara det att jag blir så ivrig varje gång jag beställer något och helst vill ha paket dagen efter. Jag får öva mig i tålamod.

Jag gjorde en omgång snus också. Snus som ska med till Spanien i jul. Det blev några gram över 2 kilo av Farbror Eddies Prima Fint.


Sedan blev det en "Coconut Chicken Biryani". Ett improviserat recept. Det blev fantastiskt gott och jag skulle varit nöjd om jag fick en sådan portion på en indisk restaurang.

Inga kommentarer: