lördag 3 augusti 2024

Göteborg

Hämtade Felix kl 8 på morgonen inför flyttlass till Göteborg. 


Det var bra med plats i släpet och det var inga problem att få med allt. Halv tio åkte vi söderut i maklig takt. 


Stannade för macka och Pucko i Götene.

Det var inga problem att hitta till lägenheten i Göteborg heller. Vi krånglade lite med parkering ett tag men det löste sig fint till slut.

Vi fick bära allting jättelångt eftersom det inte fanns någon entré till den delen där han fått lägenhet. Vi fick gå genom flera korridorer varje gång. Jag blev helt slut i mina kontorsarmar.


Men till slut var vi ändå klara med allt. Det blev inte mycket golvyta kvar när allt var inne. 


Vi åkte till Mossens pizzeria och käkade deras berömda kebabpizza innan vi åkte hemåt igen. Fantastiskt god pizza!

Hemresan gick också smidigt även om jag inte var helt bekväm med att dra den där stora släpkärran efter mig. Vi kom tillbaka till OK några minuter innan den stängde som väl var. Vi körde ganska fort sista biten för att hinna. Men nu är det gjort.

Jag hade längtat så hem till de kalla ölen jag hade i kylen men när jag väl tog en tappade jag sugen. Det blev bara en innan jag gick till sängs och läste istället.

Inga kommentarer: