söndag 23 januari 2011

Fick besök av snickaren imorse som hämtade sin kakelskärare. Jag gick ner och bytte om när han åkt och då kom Sterner med färska frallor. Han håller på att bygga en cigarrlådegitarr och behövde en del beslag som han möjligen kunde finna här i kapellet. Han hittade några åldrade metallbitar som kommer att pryda den färdiga guran. Jag ska ta en bild av den när den börjar bli färdig.

Jörgen kom upp och vi satt och pratade och drack kaffe alla tre. Sterner åkte och Tord kom istället. Jag flyttade runt saker i prediksalen och kände mig faktiskt nöjd med dagens lilla arbete.

Mitt liv har fått melodi igen och det började igår morse. Min kära väninna ringde på morgonen och avslutade samtalet med: -Du har melodi igen hör jag...Hej då!

Hon hade rätt. Melodin hade återvänt över natten.

Inga kommentarer: