söndag 30 januari 2011

Har haft mysförmiddag med Felix. Vi åkte till Coop och köpte en födelsedagspresent till hans kompis Nils och sedan blev det lunch på Statoil i vanlig ordning.
Idag ställde jag ut vevgrammofonen på trappan och spelade Louis Armstrong ut i den fria naturen. Felix och jag dansade till tonerna av "Mack the knife" när hans mamma kom och hämtade honom.
Tord och Jörgen har varit här och byggt vidare på Tords ena monoblock.
Här ses Jörgen kontrollera slutsteget innan han påför spänning.
Här är mätutrustning inkopplad. Jag passade på att ta bilden når Jörgen var ute och pratade i telefon med konstruktören, Bo Hansson. Snickaren ringde och ville titta in innan han åkte iväg och spelade badminton.
Han tog tag i silikonsprutan så fort han kom och färdigställde silikonsträngen runt klinkerplattorna. Själv satt jag och drack pilsner under tiden. Det händer en massa saker i mitt kapell utan att jag själv deltar.
Nu lyssnar jag på musik, närmare bestämt Paul Butterfield Bluesband men jag överväger att titta på "Solsidan" klockan 20.

Inga kommentarer: