fredag 5 mars 2021

Spaniendrömmen klarnar

Nu har jag ju gjort upp med lägenhetsinnehavaren om att hyra en månad till jul och nyår. Men lägenheten har varken internet eller kabel-tv. Jag kommer att få sitta på caféer för att få internetuppkoppling när jag är där.
Innan jag åker ner ska jag boka ett antal lägenhetsvisningar och sedan köper jag nog en lägenhet. Som jag kan utrusta som jag vill inför framtiden. Jag ska prata med min bank och höra vilken budget jag kan tänkas ha först. En studiolägenhet ska inte behöva bli så dyr har jag förstått.

Igår på Maxi fick jag se något jag aldrig sett förut.

Kalles ägg. Smörgåskaviar verkar ligga helt rätt i tiden och mina recensioner fortsätter.
Imorse (före kl 6) när jag låg och drog mig hörde jag koltrasten som för första gången i år drog hela, seriösa strofer och idag fyller Felix 18 år. Min underbara son och min bästa vän.


Mina hibiskusar börjar också att få vårkänslor. Det har varit en hård vinter för dem med ohyra och torr inomhusluft.


Trots att jag läst denna bok för någon vecka sedan ska jag läsa den igen inom kort. När jag läste den senast förstod jag inte vad det skulle kunna innebära att köpa ett boende i Spanien. Jag har helt nya ögon och tankar nu än vad jag hade för några veckor sedan när jag trodde jag skulle köpa husbil.


Idag kom det efterlängtade paketet från USA med konst från Cal Schenkel. Felix fyller 18 år idag men jag fick paket. Åhhh vad spännande det var att öppna det och kolla så att allt var med. Två handmålade saknades.

Lite färgstänk från konstnärens ateljé fick jag med på köpet.

Upplagda i soffan.



Denna tycker jag bäst om. Han skickade med den som gåva.

En till med dedikation.

Jag väntar på två till som är handmålade. Han har skickat dem men de har inte kommit än.

Jag åkte ner med dem till Unos glasmästeri som ska rama in dem och det lär nog dröja innan de är klara eftersom det är så många.

Nu är det helg strax. Jag ska försöka förbereda lite för tobaksodling 2021 i helgen. 

Inga kommentarer: