måndag 6 september 2021

Film

Igår tittade jag på Kusturicafilmen "Arizona dream". Den är bland de sämre tycker jag. Ikväll blev det "Zigenarnas tid". Den gillar jag bättre.


Jag fick tre nya filmer med posten idag.  Två av filmerna hade jag inte behövt köpa. De fanns tillgängliga på siten "Cineasterna" och därifrån kan man streama en massa titlar. Det enda man behöver ha är ett lånekort på biblioteket. 

Zigenarnas tid fanns inte där. Det kanske beror på att inte namnet är PK längre. Jag provade att streama en film av Roy Andersson, "Giliap" men ljudkvaliteten var så dålig att jag inte hörde vad de sa. Det fanns heller inga undertexter. Det finns mycket intressanta titlar där i alla fall och jag ser fram emot att utforska mera. Jag har aldrig varit mycket för film men de här smala speciella titlarna har jag alltid gillat ändå.

Det finns en annan site också som funkar på samma sätt. Den heter "Viddla" men den har jag inte utforskat alls ännu.

Jag beställde körning av hästgödsel idag också. Transporten kommer troligen ske under veckan.

"L" genomförde ännu ett osannolikt lopp idag. World championship Swimrun. Tiden blev 10 timmar och 41 minuter. Hon och hennes teamkamrat kom på plats 13 av damerna. Helt otroliga och jag följde dem över mållinjen i direktsändning på FB.

Min fd kollega Alf tittade förbi en stund och fick kaffe. Jag fick en bananbakelse. Det var väldigt längesedan jag såg honom. Han har just gått i pension och vet ännu inte riktigt vad han ska göra med resten av sitt liv. Men jag är säker på att han kommer på något.

Jag orkade bara drygt en halvtimma av den nya filmen sedan började ögonen gå igen. Just nu är det mycket på mitt jobb som det är lite bråttom med.

Läsa lite nu och sedan sova gott!

Inga kommentarer: