torsdag 9 september 2021

Väldigt lite händer nu

Väldigt lite händer i kapellet just nu. Åtminstone sådant som har med det verkliga livet att göra. Jag är inne i en arbetsintensiv period vad gäller arbetslivet. För mig innebär det att jag sitter och skriver stora delar av dagarna. Då blir det inte mycket till skrivande på kvällen.

Jag skyndade mig att klippa gräsmattan mitt på dagen så jag skulle få röra mig lite. Det kom små regndroppar under tiden och gräset är väldigt vått av daggen. Det var lite tungklippt idag.

Igår kollade jag tågförbindelsen från Prag till Kutna Hora, en liten ort i Tjeckien som jag tänkt åka till i november. Avgång kl 10:03 tisdagen den 2 november. Jag tar en promenad till järnvägsstationen på måndagen och köper en biljett på plats istället för att krångla med det nu.

Felix har i alla fall klarat teorin inför körkortet. Det är ca två veckor kvar till uppkörning.

Det verkar också som att det kommer bli en ABF-kurs om snusproduktion där jag ska vara cirkelledare. Idag ringde de och pratade lite med mig. 

Inga kommentarer: